Life is hard

Life is hard

Kapás utca és ORFI

- az egészségügy látlelete

2020. augusztus 13. - Angel_Angel

Régóta szenvedek arthrózisban, és ez időről időre olyan tüneteket produkál, hogy muszáj orvosi segítségért folyamodnom. A muszáj nem túlzás, mert az ember a mai magyar egészségügy ismeretében addig halogatja a segítségkérést, ameddig csak lehet. 

Az történt, hogy a Kapás utcába kaptam időpontot még februárban, be is jutottam az időpontomra, körülbelül három órával később, mint amikorra az időpont szólt. Sebaj, idős a doktornő, nyugodjunk bele, bár hozzáteszem, hogy a rendelőben nyomorgó betegek már akkor, a pandémia kitörése előtt is rossz érzéseket keltettek az emberben, ha visszaemlékszünk, az influenzajárvány is tombolt éppen, és  a várakozók közül többen a zsebkendőjükbe temetkeztek. 

Akárhogy is, a vírushelyzet  néhány hónapra elsodorta  a reumatológiai szakrendelést, nem mentem, nem is próbálkoztam.  Nyár elején azonban  a közlemények szerint minden szakrendelés visszaállt a normál működésre, tehát úgy gondoltam, felveszem a fonalat, és visszatérek a jó öreg Kapás utcába. Nem húzom a történetet: a Kapás utca meghalt. Telefont nem veszik fel. Emailre nem válaszolnak. Az utcán reggelente kígyózó sorok, és kérdésre az őr bíztatóan közli, hogy időpontot nem adnak. Gondoltam, ez a csata elveszett, de mivel a fájdalmaim olyan szintűvé váltak, hogy valamit tennem kellett, a háziorvosom ezúttal az ORFI-ba adott beutalót. 

Bizonyára sejtitek a csattanót, és igen, úgy tűnik, az ORFI is elhalálozott. Egyetlen telefonszám van, amely, ha megcsöngetjük kedvesen csilingel is a túloldalon, de bizony, nincs ott senki, aki felvenné. Vagy ha van is, nem veszi fel. Egyszóval oda sem tudok bejutni.

Értem én, hogy ha vírushelyzet van, akkor ne fájjanak az izületeim, de jelenleg abszolút nincs vírushelyzet, a rendeléseknek elméletileg rendesen működniük kellene, be kellene engedjenek és el kellene látniuk. 
Ennek ellenére bátran állíthatom, hogy két hónapnyi küzdelem után sem sikerült bejutni sem a Kapás utcába, sem az ORFI-ba. 

Előre magyar egészségügy, innen szép nyerni, bár ezt valószínűleg én már nem élem meg. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lifegetshardereveryday.blog.hu/api/trackback/id/tr1516138374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lüke 2020.08.14. 16:50:57

Rossz volt az út:rend. Int orvos magánrendelése( cca20 ezer) majd vissza az állami rendszerbe.

Ugyanott,ugyanazon a gépen,ugyanannak az orvosnak ( aki nem tudja csak 3 hó múlva)délután pl van kapacitása az ultrahangra,ha megfizetjük.
(Ezt Ny- Európában a körzeti orvos cca 10 perc alatt megteszi)
süti beállítások módosítása